مشق تدبر

تمرینی برای تدبر روی اندیشه های ناب

مشق تدبر

تمرینی برای تدبر روی اندیشه های ناب

مشق تدبر
طبقه بندی موضوعی

پاسخ / تنظیم خواب

| شنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۵، ۱۲:۰۱ ب.ظ

سؤال 185:

با سلام

من متاسفانه از نظر تایم خوابی با مشکل روبه رو هستم،بد موقع خواب به سراغم میاد و هروقت هم تلاش میکنم که تایم خوابیم درست شه خیلی سریع تایم خوابیم بهم میخوره و همچنین از نظر حجم خوابی بسیار پر خواب هستم،و این شرایط در تمام طول سال گریبان گیر من هست و مربوط به فصل خاصی نیست.
لطفا من را راهنمایی کنید .
پاسخ:
سلام علیکم
برای تنظیم خواب باید خود را قید به رفتن به رختخواب در ساعتی مقرر کنید. و وقتی به رختخواب رفتید تلاش کنید به چیزی جز خواب فکر نکنید! و تحت هیچ شرائطی از رختخواب خارج نشوید حتی اگر تا زمانی که برای بیداری مشخص نمودید غلت بزنید و خوابتان نبرد.
این برنامه را به مدت چهل روز انجام دهید به آن پایبند باشید.
هر زمان خارج از ساعتی که برای خواب مقرر کردید خواب بسراغتان آمد وضو بگیرید. این برنامه را هم چهل روز ادامه دهید. آنقدر این برنامه را ادامه دهید تا برایتان شرطی شود. یعنی بدن شما بداند که خواب بی موقع مساوی خواهد بود با وضو.
حجامت کنید. غلظت خون موجب خواب زیاد می شود!
در زندگی برنامه داشته باشید. هر روز مشخص باشد این مقدار کار را باید انجام بدهید. حتی شاید لازم باشد برای انجام آن مقدار کار نذر کنید. البته نذر را محدود به چهل روز کنید. وقتی می خواهید کاری را با نذر بر خود واجب کنید زمانش محدود کنید!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی