مشق تدبر

تمرینی برای تدبر روی اندیشه های ناب

مشق تدبر

تمرینی برای تدبر روی اندیشه های ناب

مشق تدبر
طبقه بندی موضوعی

پاسخ / مقایسه نظام اسلامی با نظام پهلوی

| دوشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۵۶ ب.ظ

سؤال 160:

سلام علیکم

خدمت شما استاد ارجمند
داریم کم کم به ماه بهمن و ایام الله دهه فجر میرسیم و سمت سوی گفتگو های افراد خیلی بیشتر به سمت مقایسه جمهوری اسلامی با دوره محمد رضای پهلوی و رضا شاه و خدمات و این حکومت ها میرود.هر چند در تمام ایام هجمه ی این شخصیت ها از کوروش و داریوش گرفته تا بحث پیرامون رهبری در محافل گوناگون برقرار است.
در جمع دوستان با این روبه رو هستم که افراد از دولت رضا شاه نیک یاد میکنند: از احداث راه آهن در آن زمان،از اینکه وقتی نانوای خلافکار جرم او آشکار شد او را در کوره انداخته و این قاطعیت را با این دوره و اختلاس ها مقایسه می کنند.
یا از خدمات محمد رضا تمجید می کنند: از ساخت ورزشگاه و ورود اف14 و ...
یا از کوروش و نظم در اجتماع او و منشور او ...
یا از داریوش و اینکه او همان ذولقرنین در قران است
لطفا اطلاعات جامعی یا کتابهایی که بتواند ما را در برخورد با این افراد که کم هم نیستند، و پاسخ  به شبهه هایی که که از این بیشتر آن را شما بهتر از من می دانید بهتر وبیشتر می تواند هدایت کند، راهنمایی بفرمایید
پاسخ:
سلام علیکم
تفاوت عمده نظام اسلامی با نظام پهلوی در خدمات ارائه شده به شهروندان نیست بلکه در اسلامی بودن این نظام و غیر اسلامی بودن و یه به اصطلاح دوران صدر انقلاب طاغوتی بودن آن نظام است!
عمر بن خطاب از رضا خان بیشتر کار کرد و معاویه هم بیشتر و خیلی از خلفای اموی و عباسی هم بیشتر حتی می شود گفت همه اینها بیشتر از زمان حکومت امام علی علیه السلام کارهای عام المنفعه کردند و مردم در زمان حضرت بیشتر جنگ دیدند و آشوب و غارت!
متأسفانه ما کمتر به این سؤال، پاسخ جامعی داده ایم که چرا انقلاب کردیم و نسل امروز سؤال می کند چرا انقلاب شد؟
قرآن حکومت را از آن خدا می داند (ان الحکم الا لله) پس باید هر حکمی و هر قانونی تأیید خداوند به آن بخورد تا بشود از آن به خیر و صلاح و فلاح رسید!
کسانی که اهمیت این موضوع را درک کنند می توانند تفاوت ماهوی این نظام را با دیگر نظامات بفهمند! کسانی که از نظام های دیگر حمایت می کنند در درک معنی حاکمیت خداوند و علت ضرورت آن مشکل دارند.
کتابهایی که در زمینه ولایت فقیه نوشته شده است بخوبی توانسته است روی این موضوع بحث کند لذا توصیه میشود نظریه ولایت فقیه بدرستی مورد بحث قرا گیرد و خود را درگیر با مسائل دیگر نکنید و الا وارد مجادله ای بی سرانجام می شوید!
نظام اسلامی دشمنان زیادی را برای این کشور بوجود آورد و این دشمنان نه فقط در خارج که داخلی ها هم که همسو با ولایت فقیه نیستند و اصلا اعتقادی به این اصل ندارند و به دورغ خود را معتقد و پایبند این اصل دانسته اند و مصادر مختلفی را نیز اشغال نموده اند همه این دشمنان باعث این همه مشکلات هستند و همه اشان می خواهند نظام اسلامی را غیر کاآمد نشان دهند.
غیرکارآمد نشان دادن نظام الهی اختصاص به این نظام ندارد بلکه همه آنها که در مقابل انبیاء ایستادند میخواستند انبیاء را افرادی تفرقه افکن و مضر به حال اجتماع معرفی کنن و البته تا حد زیادی هم موفق شدند!
حال اکر کورش همان ذو القرنین باشد خب ما با او مشکلی نداریم! اصلا مگر قرار بوده است ما با کورش در این زمان مشکل داشته باشیم؟
مشکل ما در کورش است و نه داریوش و نه رضا پهلوی و نه محمد رضا پهلوی مشکل ما این است که هرکس حکومت را بدست می گیرد باید قانون خداوند را استخراج کند و تلاش کند آن را اجرا کند و اگر هم موانعی سر راهش بود این موانع سبب نشود تا از خیر تقنین اسلامی بگذرد و یا در جهت اجرای آن دست از کار بکشد! 
و الان در نظام اسلامی این مسئله قابل رؤیت است که قوانین مجلس زیر نظر شورای نگهبان عدم مخالفتش با اسلام تأیید می شود و در قوه قضائیه و مجریه هم بسیاری تلاش در جهت اجرای قوانین دارند و عده ای هم سودجویی می کنند بالاخره این سود جویان در زمان امام علی علیه السلام هم بودند در کنار همه غارتهای خارجی درست مثل همین زمان و اینها سبب نشده تا کسی از شیعیان لااقل بگوید حکومت خلفای جور برتر از حکومت امام علی علیه السلام بوده است!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی